الفهرست ، فروشگاه بین المللی کتاب ، تابلو و مجله ( کتابخانه ها و مجموعه های خصوصی )
+9825- 37705666 پشتیبانی آنلاین
قبل از خريد بخوانيد

چند نکتهٔ مهم که بايد قبل از خريد کتاب به آنها توجه داشته باشيد:
۱ – کتابهای ثبت شده در سايت، تماماً متعلق به کتابخانه ها و مجموعه های شخصی است. کتابهايی که شايد هرگز برای مطالعه گشوده نشده اند، يا بعضی از صفحات آنها تورّق شده، و يا از کثرت مطالعه فرسوده شده اند. يادداشتهای اهدا – گاهی از خود مؤلف يا مترجم يا مصحّح اثر – گرچه در نگاه عجولانه رنگ نو بودن را از آن زدوده ولی با نگاه کارشناسانه، بر ارزش آن افزوده است. از اين رو، مجموعهٔ حاضر را نمی توانيم «کتابهای دست دوم» يا «کتابهای نو» بناميم که اين متاعی است درهم. اگر شما قصد خريد کتابی را داريد که حتماً بايد قبل از خريدن ببينيد، ترجيحاً از کتابفروشی های سنّتی خريدتان را انجام دهيد.
۲ – يکی از اهداف فروشگاه، کامل کردن کتابخانه های شخصی با موضوعات گوناگون، و تکميل نواقص شماست. بنابر اين، در بسياری از کتابهای چند جلدی، کتاب به صورت تک جلدی عرضه شده يا فقط مجلداتی از آن برای فروش عرضه شده است. پس، قبل از خريد حتماً به تعداد جلد، تصوير اثر و توضيحاتی که ذيل هر کتاب ثبت شده توجه کنيد.
۳ – با توجه به پيچيدگی ها و هزينه های تهيه، درج محتوا در سيستم، انبارداری و ارسال، کتاب به هيچ وجه مرجوع نمی گردد. مستدعی است قبل از خريد، دقت کامل مبذول داريد.
۴ – سفارشات، حداکثر پس از ۴۸ ساعت، ارسال می شود. پس از سفارش قطعی، و پرداخت مبلغ، در صورتی که هنوز محصول به ادارۀ پست تحویل نشده باشد، امکان لغو خرید به صورت تلفنی وجود دارد (ترجیحاً ارسال پیام در واتساپ یا ایتا به شمارۀ ۰۹۰۳۸۰۴۶۳۴۴ ).
الفهرست، نمایندۀ فروشِ منشورات مجمع ذخائر اسلامی نیز هست. برای این کتابها، هیچ کدی ثبت نشده تا به هر تعدادی قابل خرید باشند. ممکن است در مواردی بعضی از کتابهای مجمع، در انبار موجود نباشد که پس از سفارش، عموماً ظرف مدت یک هفته، آماده سازی، چاپ و ارسال خواهد شد.
۵ – چنانچه کتاب خريداری شده به علت مفقودی يا خطای انسانی یا بلايای طبيعی و غير منتظره، قابل ارسال نباشد، فروشگاه الفهرست متعهد است مبلغ واريزی را ظرف ۴۸ ساعت پس از اطلاع، عودت دهد. الفهرست در صورت امکان، با تهیه آن کتاب از بازار و همکاران نشر، حتی با قیمتی فراتر، سعی میکند موارد این چنینی را به حد اقل برساند.
۶ – نگران مهرهای کتابخانه های شخصی و یا عمومی نباشید. مطمئن باشید همۀ کتابها، طی فرایندی کاملاً شرعی، اخلاقی و قانونی، از مجموعه ها جدا شده اند. ما معتقدیم مهرها و یادداشتها، بخشی از تاریخ کتابها هستند. بنابراین هیچ افزوده ای را پاک نمی کنیم.
۷ – قيمت گذاری ها، بر مبنای نظر صاحبان مجموعه ها و مدیریت فروشگاه است، و گاهی با کتابهای مانده در انبار، تطبیق قیمتی ندارد. لذا در مورد کتابهای موجود در بازار ممکن است ارزان تر يا گران تر از قیمت بازار باشند. اگر همان کتاب را ارزانتر سراغ دارید، از همانجا خرید کنید.
۸ – گاهی از يک کتاب، دو يا چند کد و شمارهٔ مختلف ثبت شده با قيمتهای متفاوت. اين بدين معناست که کتابها از کتابخانه های مختلف تهيه شده اند. شما می توانيد هرکدام را که خواستید انتخاب کنيد ولی در انتخاب خود دقت کافی مبذول داريد چراکه تنها کُدی که به محصول اختصاص يافته برای شما ارسال می شود نه مشابه آن.
۹ – الفهرست کتابفروشی است. بنابراین (کتابدار) است نه (کتابیاب). آنچه در انبار فروشگاه به صورت (موجودی) می بینید با خیال آسوده خرید کنید. پس از خرید اگر بار دیگر مراجعه کنید در بیشتر مواقع با (ناموجود) برخورد خواهید کرد، چون موجودی انبار ما پس از خرید شما صفر شده است.
۱۰ – آنچه در برگۀ (کلکسیون) ( به این لینک) ثبت شده، قطعات هنری، خط، مینیاتور، اسناد و برگه های تاریخی است، نه کتاب. همگی این آثار، اصل هستند و شما میتوانید برای کتابخانۀ شخصی یا دکور منزل یا محل کار خود، آنها را سفارش دهید. برای سفارش، به قاب دار بودن یا بدون قاب بودنِ آنها توجه کنید. اگر می خواهید قطعۀ بدون قاب، بصورت قاب شده ارسال شود حتما پس از خرید، و قبل از ارسال، با ما تماس بگیرید. دقت کنید که اندازه های ثبت شده در سایت به صورت تقریبی است. اگر اندازه برایتان مهم است یا می خواهید اندازۀ قطعۀ اصلی، همراه با اندازۀ حاشیۀ آن بدقت محاسبه شود، با ما تماس بگیرید.
۱۱ . سریعترین راه پاسخگوییِ ما، واتساپ بود که به (ایتا) تغییر کرده است. سؤال خود را در ایتا به شمارۀ ۹۰۳۸۰۴۶۳۴۴(۹۸+) در هر زمانی که دوست داشتید ارسال کنید (به صورت پیام یا صوت)، و برای دریافت پاسخ، در نوبت صبح یا عصر، صبور باشید. عموما در وقت اداری (ساعات ۹-۱۴) شمارۀ تماس ۳۷۷۱۳۷۴۰(۲۵)(۰۹۸) نیز گزینۀ مناسبی است. اگر خیلی عجله داشتید یا باز پاسخی دریافت نکردید به شمارۀ ۰۹۱۲۲۵۲۴۳۳۵ پیامک بدهید.
۱۲ . بیشتر مرسولات از طریق تاپین (وابسته به شرکت پست ایران) ارسال میشود. طبق قراردادی که الفهرست با تاپین منعقد کرده، کد رهگیری به شمارۀ شما به صورت اتوماتیک، پس از ارسال، به شماره همراهی که در سایت ثبت کرده اید، پیامک می شود.
اگر مدت به درازا کشید و کدی دریافت نکردید، لطفاً مشخصات خرید خود را در ایتا به شمارۀ ۹۰۳۸۰۴۶۳۴۴(۹۸+) ارسال کنید. (نام خریدار، و شهر مقصد کافی است). کد مرسوله، روز پس از ارسالِ پستی، برای شما قابل ارسال است.
۱۳ . اگر خارج از ایران زندگی میکنید، میتوانید خرید خود را به صورت ریالی یا دلار انجام دهید (بسته به نوع حسابی که دارید). با تغییر زبان سایت به انگلیسی امکان خرید به دلار نیز افزوده شده است. برای واریز دلاری یا یورو مشکلی نیست. الفهرست، دارای نمایندگی معتبر در خارج از ایران می باشد و کار حواله بانکیِ سفارش شما را انجام خواهد داد.
چنانچه در مورد قیمتها و ثبت سفارش، سؤالاتی دارید بهترین گزینه، ایمیل به سرپرستی الفهرست به نشانی ( zakhair@hotmail.com ) می باشد. ایمیلها عموماً ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده می شود.
۱۴ . اگر به هر علت، هنگام ثبت سفارش یا پرداخت بانکی، به مشکل برخوردید، می توانید سفارش خود را با ارسال لینک محصول/محصولات (یا نام کتاب و کد محصول) به ایتا یا تلگرام، به شمارۀ ۹۱۲۲۵۲۴۳۳۵ (۹۸+) انجام دهید. نیز میتوانید قبل از ظهر با شمارۀ ۰۲۵۳۷۷۱۳۷۴۰ تماس بگیرید. سفارش برای شما ثبت شده، و مبلغ آنرا به کارت بانکی واریز خواهید کرد.
۱۵. دقت کنید که فقط کتابهای موجود در انبار قابل سفارش می باشند. الفهرست امکان تهیۀ کتابهایی که فروخته شده و در انبار موجود نیستند را ندارد. در این خصوص به ناشر هر یک از کتابها رجوع کنید. سایت خانۀ کتاب، آدرس و شمارۀ تلفن ناشران را دارد. www.ketab.ir .